Jeśli obowiązuje Cię cennik na czas określony, po jego zakończeniu, będziemy Cię rozliczać według Taryfy Sprzedawcy.
Regulacje dotyczące cen, wynikające z wprowadzonych przepisów1 uwzględnimy w wyznaczonych terminach w rozliczeniach z Tobą. Ze stawkami, które uwzględniają mechanizmy powyższej ustawy1 możesz się zapoznać TUTAJ.
[1] Ustawa z 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. oraz w 2024 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. z 2024 r. poz. 303).
-
Dokumenty do Taryfa sprzedawcy
Taryfa nr 12 dla usług dystrybucji paliw gazowych PSG Sp. z o.o. Zmiana taryfy nr 12 dla usług dystrybucji paliw gazowych PSG Sp. z o.o. Taryfa nr 11 dla gazu ziemnego wysokometanowegoDokumenty eBOK i Mój TAURON
Pozostałe dokumenty
Regulamin e-faktura Oświadczenie o wyrażeniu zgody/rezygnacji na e-fakturę Dane techniczne miejsca odbioru Oświadczenie Klienta o gotowości do zmiany sprzedawcy Pełnomocnictwo dla Sprzedawcy Wzór formularza odstąpienia od umowyZbiór Praw Konsumenta Paliw Gazowych Oświadczenie o przeznaczeniu Paliwa gazowego na potrzeby rozliczania podatku akcyzowego Zgody Klienta Zasady przeliczania wartości m3 / kWh Klauzula informacyjna TAURON Sprzedaż Sp. z o.o. -
- Dlaczego nie mogę dalej korzystać z oferty cennikowej?
Państwa cennik obowiązuje czasowo – koniec daty wpisany jest w nazwie cennika i w jego treści. Obecnie – ze względu na sytuacje na rynku gazu – wszystkim klientom, którym kończy się cennik oraz nowym klientom, proponujemy jedynie Taryfę Sprzedawcy. Nie prowadzimy obecnie sprzedaży gazu z cennikami, które zawierają gwarancję ceny i usługi dodatkowe typu Gaz Pomoc 24H, Serwisant Gazowy 24H oraz Serwisant Gazowy 24H Plus.
- Co z moją usługą dodatkową?
Usługa będzie dla Państwa aktywna tylko do momentu zakończenia obowiązywania cennika, z którego Państwo teraz korzystają. - Co jeśli będę chciał korzystać z usługi?
Po zakończeniu obowiązywania Państwa cennika usługi (typu Gaz Pomoc 24H, Serwisant Gazowy 24H oraz Serwisant Gazowy 24H Plus) nie będą dostępne. Nie mamy obecnie w sprzedaży gazu z usługami. - Czy mogę się spodziewać, że TAURON w ogóle przestanie mi sprzedawać gaz?
Obecnie wycofujemy ze sprzedaży jedynie ofertę z cennikami na czas określony. Zmieni się jedynie podstawa rozliczeń, tj. rozliczenia będziemy prowadzić na podstawie Taryfy Sprzedawcy. Pozostałe warunki umowy pozostają dla Państwa bez zmian. - Co zrobić jeśli nie odpowiada mi przedstawiona oferta z rozliczeniem na podstawie Taryfy Sprzedawcy?
Możemy Państwu zaproponować tylko sprzedaż gazu z rozliczeniami na podstawie taryfy. Mogą Państwo wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu zostało przez Państwa złożone. Nie muszą Państwo podawać nam przyczyny swojej decyzji. Aby skorzystać z prawa wypowiedzenia umowy, muszą Państwo tylko nas o tym poinformować – w formie jednoznacznego oświadczenia.
Mogą to Państwo zrobić:
• wysyłając oświadczenie na adres: TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o., ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice;
• dzwoniąc pod numer: 32 606 0 606 [1].
W wyniku Państwa wypowiedzenia umowy – możemy zaprzestać dalszego dostarczania paliwa gazowego, co może rozpocząć sprzedaż rezerwową zgodnie z postanowieniami OWU. Za okres – od daty zakończenia obowiązywania dotychczasowego Cennika, do momentu, kiedy poinformują nas Państwo o wypowiedzeniu umowy – rozliczymy Państwa wg aktualnych cen i stawek Taryfy Sprzedawcy i Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego. - Czy muszę informować TAURON, że po zakończeniu cennika chcę być rozliczany na podstawie Taryfy Sprzedawcy?
Nie muszą Państwo nas informować o chęci przejścia na Taryfę Sprzedawcy po zakończeniu obowiązywania obecnego cennika. Taką zmianę wprowadzimy w naszym systemie automatycznie. - Czy mogę nadal korzystać z serwisu Mój TAURON?
Tak. W Serwisie Mój TAURON będą Państwo również widzieć zmianę swojej podstawy rozliczeń na Taryfę Sprzedawcy. - Czy dostarczycie mi nowe blankiety wpłat, które uwzględniają Taryfę Sprzedawcy?
Nowe blankiety otrzymają Państwo z nową fakturą rozliczeniową. Do tego czasu prosimy o regulowanie należności zgodnie z blankietami, które Państwo posiadają. - Czy mogę liczyć, że powiadomicie mnie jeśli zaczniecie prowadzić sprzedaż na inną ofertę niż Taryfa Sprzedawcy?
Oczywiście. Zapraszamy do założenia konta w Serwisie Mój TAURON i zaktualizowanie swoich zgód marketingowych. Dzięki temu będziemy mogli Państwa poinformować o naszych nowych ofertach.
- Dlaczego nie mogę dalej korzystać z oferty cennikowej?