Najczęściej zadawane pytania

Masz pytania? Tu zebraliśmy sprawy, o które najczęściej nas pytacie.
  • Jeżeli na Twoim koncie rozliczeniowym masz niedopłatę, to jej wartość doliczymy do kolejnego rachunku za prąd.
  • Jeżeli na Twoim koncie często pojawiają się niedopłaty (ale także i nadpłaty) to zachęcamy Cię do zmiany sposobu rozliczenia. Mamy dla Ciebie usługi Telerachunek lub eOdczyt, które pomogą Ci lepiej kontrolować rachunki za prąd. Sprawdź, czy możesz z nich skorzystać
  • Numer znajdziesz na każdej fakturze za prąd. Możesz go również sprawdzić na swoim koncie Mój TAURON.
    Wejdź w zakładkę Faktury i płatności - faktury bieżące. Rozwiń informacje przy wybranej umowie a następnie kliknij opcję Numery kont do wpłat.

    Tam znajdziesz wszystkie dane niezbędne do wykonania przelewu.

    Widoczne są dane do wykonania przelewu, z podziałem na płatności za fakturę oraz poniżej - płatności za odsetki

    W tytule przelewu podaj swój numer płatnika. Znajdziesz go na rachunku za prąd. Pamiętaj, że każde mieszkanie lub dom ma przypisane konto bankowe. Wpłacasz na nie należności za prąd oraz usługi dystrybucyjne.
  • Jeśli opłacasz rachunki za prąd zwróć uwagę, czy podajesz odpowiedni numer konta bankowego. Mieszkanie, dom czy garaż mają przypisane odrębne numery kont.

    Przykładowo: jeśli za prąd w garażu zapłacisz na numer konta przypisanego do mieszkania, to Twoja wpłata wpłynie na konto za mieszkanie. Podobnie, jeśli zsumujesz kilka rachunków i wpłacisz je na jedno konto, na tym koncie pojawi się nadpłata, a na pozostałych będzie zadłużenie.

    Jeśli pomylisz numer konta bankowego to skontaktuj się z nami 32 606 0 606 (pn.-pt., 7:00 - 20:00, koszt połączenia zgodnie z cennikiem Twojego operatora).
  • Jeżeli opłacisz nieodpowiedni blankiet (np. zamiast marcowego rachunku uregulowałeś listopadowy), możesz poprosić, abyśmy przeksięgowali wpłatę na odpowiedni miesiąc. Dzięki temu na Twoim koncie nie będzie zadłużenia. Bez Twojego zgłoszenia nie możemy tego zrobić.

    W takiej sytuacji, skontaktuj się z nami.
  • Otrzymujesz rachunki za prąd w formie papierowej? Zawieruszyła Ci się przesyłka i nie możesz odszukać blankietów wpłat?

    Jeśli chcesz uniknąć w przyszłości takiej sytuacji, skorzystaj z Mój TAURON i przejdź na e-fakturę. Wszystkie faktury znajdziesz w systemie Mój TAURON. Będą tam dla Ciebie dostępne 24h/7. W serwisie Mój TAURON znajdziesz również blankiety wpłat do wydruku.

    Zaloguj się na swoje konto w serwisie Mój TAURON i przejdź do zakładki Faktury i płatności - faktury bieżące. Kliknij w link "rozwiń" i wybierz opcję "wydrukuj blankiet". Pamiętaj, że dane niezbędne do wykonania płatności znajdziesz także na każdej fakturze. 

    Jeśli chcesz otrzymać duplikaty blankietów, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.
  • Tak, jest taka możliwość.
    Jeżeli chcesz z niej skorzystać, wypełnij i wyślij nam Wniosek o zgodę na obciążanie rachunku. Wcześniej przygotuj swoją ostatnią fakturę, będzie Ci potrzebna, aby wypełnić poprawnie wniosek. 
  • Jeśli w pobliżu instalacji elektrycznej widzisz dziwne kable lub podejrzane urządzenia, może to być sygnał, że ktoś podłączył się do sieci bez uprawnień. Taka instalacja może być niebezpieczna. Zadbaj o własne bezpieczeństwo i skontaktuj się z nami: 32 606 0 616 (pn.-pt., 7:00 - 20:00, koszt połączenia zgodnie z cennikiem Twojego operatora).
  • Na stronie Formy płatności znajdziesz informację o dostępnych sposobach płatności.
    Pamiętaj, ze najwygodniejszy sposób to płacenie rachunków w serwisie Mój TAURON. Jak to zrobić?

    Po zalogowaniu do serwisu Mój TAURON znajdziesz swoje faktury do zapłaty. Znajdziesz je także w zakładce Faktury i płatności/Faktury bieżące. Po prawej widnieje przykładowe saldo na koncie Mój TAURON, po lewej dane klienta, poniżej widnieje faktura i nota odsetkowa, na samym dole widnieje suma tych składowych

    Zaznacz te faktury, które chcesz zapłacić
    Po prawej stronie widnieje przycisk zapłać, po lewej widać pole do zaznaczenia

    Kliknij przycisk Zapłać
    Na zdjęciu widnieje suma do zapłaty, wraz z zaznaczonych przyciskiem zapłać

    Przekierujemy Cię do bramki płatniczej Blue Media. Jeżeli posiadasz e-fakturę i Produkt to ta usługa jest bezpłatna, w innych sytuacjach usługa jest płatna zgodnie z cennikiem operatora.
  • Zastanawiasz się co jest na Twojej fakturze? Jak ją czytać? Kliknij tutaj i dowiedz się więcej na temat faktury za prąd.
  • Aby sprawdzić czy wpłata została zaksięgowana zaloguj się na swoje konto Mój TAURON i przejdź na stronę Faktury i płatności. Twoje wpłaty zostaną zaksięgowane najpóźniej w następnym dniu roboczym po dacie wpłaty.
  • Skorzystaj z zaufanych placówek Poczty Polskiej lub punktów sieci Via Moje Rachunki, które gwarantują bezpieczeństwo transakcji.
  • Do faktury papierowej dołączamy blankiety do wpłat z kodem kreskowym. Przy płaceniu rachunku, przekaż kasjerowi blankiet, który chcesz zapłacić.
  • Masz możliwość zapłaty za rachunek w trzech punktach zlokalizowanych na terenie Wrocławia, Krakowa i Zabrzu.
    Sprawdź lokalizację Via Moje Rachunki punktów opłat za prąd
  • My nie pobieramy opłat za usługę. Zwróć jednak uwagę czy Twój Bank nie pobiera opłat.
  • Aby uruchomić polecenie zapłaty musisz dostarczyć nam swoją pisemną zgodę. Odpowiedni wniosek znajdziesz na stronie Formularze i wnioski (jest to druk o nazwie Zgoda na obciążanie rachunku). Wypełniony wniosek dostarcz nam do wybranego przez siebie punktu obsługi klienta lub prześlij pocztą.

    Pamiętaj, podpisz wniosek podpisem zgodnym ze wzorem złożonym na karcie wzoru podpisu w Banku. Jeżeli jesteś klientem banku ING Bank Śląski S.A. oraz mBank S.A. lub Pekao S.A. zgodę możesz złożyć za pośrednictwem bankowości elektronicznej, w tej sytuacji nie musisz nam dodatkowo dostarczać go w formie papierowej.

    Damy Ci znać (listownie), że usługa jest aktywna.
  • Pierwszy raz bank będzie próbował obciążyć rachunek w terminie płatności faktury, jeżeli nie będzie środków ponowi próbę jeszcze dwukrotnie w odstępach co 3 dni.
  • Na stronie Formularze i wnioski dostępny jest formularz „Cofnięcie zgody na obciążanie rachunku”. Wypełnij i podpisz formularz. Dostarcz go do dowolnego punktu obsługi klienta lub prześlij do nas pocztą.
    Jeżeli jesteś klientem banku ING Bank Śląski S.A., mBank S.A. lub Pekao S.A. zgodę możesz odwołać za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
  • E-faktura jest to faktura w formie elektronicznej. Zawiera ona takie same dane, jak faktura papierowa. Do e-faktury masz dostęp w Moim TAURONIE. Usługę realizujemy na Twój wniosek lub jeśli jest zawarta w wybranej przez Ciebie ofercie. E-faktura jest bezpłatna. E-faktura jest dokumentem, który prawnie obowiązuje. Stworzyliśmy ją w oparciu o Rozporządzenie Ministra Finansów i jest akceptowana przez Urząd Skarbowy tak samo, jak jej papierowy odpowiednik.
  • Nie ma różnicy między tymi dokumentami. E-faktura jest takim samym dowodem sprzedaży jak faktura papierowa. Podstawą prawną funkcjonowania faktury elektronicznej jest Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 roku. Rozporządzenie to dotyczy wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania ich organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej. (Dz.U z 2005 2012 r., poz 1528).
  • Każdy nasz klient, który ma zawartą umowę na prąd. Nie ma znaczenia z jakiej oferty korzysta.
  • Z e-fakturą jest:

    wygodnie – nie musisz drukować i przechowywać przybywających dokumentów. E-faktury możesz przechowywać w wybranym przez Ciebie miejscu  w serwisie Mój TAURON, na komputerze czy na nośniku danych,
    bezpiecznie – e-faktura trafia na Twoje konto w serwisie Mój TAURON. Informacje o jej wystawieniu, kwocie i terminie zapłaty wyślemy Ci na Twój adres e-mail,
    oszczędnie – nie musisz czekać, aż rachunek za prąd dotrze do Ciebie pocztą. E-faktura trafia bezpośrednio na Twoje konto w serwisie Mój TAURON. Dzięki temu możesz łatwiej kontrolować swoje wydatki, 
    ekologicznie – e-faktura to oszczędność dla środowiska naturalnego. Rezygnujesz z papieru i oszczędzasz energię, która jest potrzebna do jego produkcji.
  • Tak, e-faktura jest bezpiecznym rozwiązaniem. Trafia na Twoje konto w Mój TAURON, do którego tylko Ty masz dostęp i zarządzasz otrzymywanymi fakturami.
  • E-faktura jest dostępna na Twoim koncie w serwisie Mój TAURON jako plik PDF. Aby korzystać z e-faktury zainstaluj na Twoim komputerze program Adobe Acrobat Reader. Program jest bezpłatny i służy do podglądu dokumentów z rozszerzeniem .pdf.

    Pobierz program Adobe Reader
  • Nie. Jeżeli zgodzisz się na otrzymywanie e-faktury, nie będziemy wysyłać Ci faktur w formie papierowej.
  • Wyślemy Ci e-mail z informacją, że e-faktura czeka na Ciebie w serwisie Mój TAURON. W wiadomości tej napiszemy też jaka jest kwota i termin płatności. 
  • E-faktura posiada takie same informacje jak ta w wersji papierowej, łącznie z blankietami wpłaty. Możesz płacić w wygodny dla Ciebie sposób, po wydrukowaniu dokumentu również na poczcie. Polecamy jednak e-płatność. Jest to najwygodniejszy sposób opłacania e-faktur.
  • Nie, e-faktury nie załączamy do wiadomości e-mail. Jeśli chcesz zobaczyć lub pobrać e-fakturę, zaloguj się do swojego konta w serwisie Mój TAURON.

    Zaloguj się do serwisu Mój TAURON
    Nie masz jeszcze założonego konta? Zarejestruj się tutaj.
    1. Zaloguj się do serwisu Mój TAURON
    2. Wybierz rachunek, za który chcesz zapłacić
    3. Kliknij przycisk "Zapłać"
    4. Wybierz „Zrób przelew online”
    5. Wybierz metodę płatności – płatność kartą, BLIK, przelew internetowy lub wirtualny portfel
    6. Dane do przelewu wypełnią się automatycznie
    7. Po zapłaceniu otrzymasz informację o statusie transakcji, a na Twój adres e-mail dostaniesz wiadomość z potwierdzeniem płatności
  • Uruchomienie usługi jest bezpłatne.
  • Najszybciej i najwygodniej zrobisz to w serwisie Mój TAURON. Zaloguj się do serwisu Mój TAURON

    Link do podawania odczytu licznika znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.
    Zaznaczony kafel 'Podaj odczyt'

    Przejdziesz do formularza Odczyt licznika – wypełnij go i wyślij.

    Nie chcesz się logować? Skorzystaj z dedykowanego formularza online 

    Jeśli wolisz, podaj odczyt w aplikacji mobilnej Mój TAURON. Dowiedz się więcej o naszej aplikacji i pobierz ją ze sklepów.

    Możesz także zadzwonić do nas: 
    32 606 0 606 (pn.-pt., 7:00 - 20:00, koszt połączenia zgodnie z cennikiem Twojego operatora)
  • Jeśli podasz odczyt w serwisie Mój TAURON lub przez dedykowany formularz online, to zobaczysz odpowiedni komunikat. Wyślemy także na Twój adres e-mail potwierdzenie, że przyjęliśmy Twój odczyt. 
  • Jeśli nie otrzymasz potwierdzenia w ciągu 24 godzin  poinformuj nas o tym za pomocą formularza kontaktowego lub zadzwoń pod numer 32 606 0 606 (pn.-pt., 7:00 - 20:00, koszt połączenia zgodnie z cennikiem Twojego operatora).
  • Otrzymasz informację, że w danym okresie rozliczeniowym odczyt znamy Twój stan licznika.
  • Aby zapewnić pewną dostawę prądu, stale modernizujemy sieć energetyczną i urządzenia. Podczas takich prac, musimy czasami wyłączyć prąd. To tzw. planowane wyłączenia, informujemy o nich z minimum 5-dniowym wyprzedzeniem.

    Takie informacje znajdziesz:
  • Awaria sieci energetycznej jest najczęściej spowodowana działaniem niekorzystnych warunków pogodowych (burza, silne wiatry, intensywne opady śniegu i szadź), jak i działaniem człowieka (kradzież przewodów z sieci, prace budowlane). Może również zdarzyć się awaria instalacji domowej, czyli tzw. „wybite korki”.
  • Aby założyć konto w serwisie Mój TAURON przygotuj ostatnią fakturę za prąd – będzie potrzebny Twój numer płatnika oraz numer PESEL (NIP w przypadku działalności gospodarczej). Wejdź na stronę i wypełnij formularz rejestracji. Pamiętaj, że po rejestracji musisz konto aktywować –  sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij w link w wiadomości którą od nas otrzymasz.
  • Wejdź na stronę logowania do serwisu Mój TAURON. Podaj swoje dane i kliknij przycisk Zaloguj się.
  • Jeśli nie pamiętasz swojego hasła, skorzystaj z funkcji przypomnienia hasła dostępnej tutaj. Wpisz adres e-mail, który podałeś podczas rejestracji. Przepisz kod z obrazka zamieszczonego na stronie. Na Twój adres e-mail wyślemy link. Kliknij w niego i ustal nowe hasło na stronie. Teraz możesz się zalogować, używając nowego hasła.
  • Twoim loginem jest adres e-mail podany podczas rejestracji. Jeżeli nie możesz go odnaleźć skontaktuj się z nami.
  • Po dziesiątej nieudanej próbie logowania, aby zabezpieczyć Twoje dane, zablokujemy dostęp do systemu. Wtedy zobaczysz odpowiedni komunikat i poprosimy Cię o ustawienie nowego hasła.
  • Możesz mieć pewność, że Twoje dane są w pełni chronione. Połączenie z serwisem Mój TAURON odbywa się w sesji zaszyfrowanej bezpiecznym 256-bitowym kodem, co zabezpiecza przed nieautoryzowanym dostępem do danych użytkowników.
  • Najszybciej aktywujesz e-fakturę w serwisie Mój TAURON.  Zaloguj się na swoje konto Mój TAURON i wybierz opcję Przejdź na e-fakturę, widoczną przy Twoich podstawowych danych na głównym ekranie konta.
    Widoczna jest przykładowa umowa klienta, wraz z danymi klienta, wybranym cennikiem, usługą, taryfą, typem faktury, zaznaczony przycisk 'przejdź na e-fakturę'

    Przejdziesz do formularza Zgody na e-fakturę. Formularz jest także dostępny w menu głównym w zakładce Załatw online.

  • Serwis Mój TAURON jest niedostępny dla Klientów z umowami dystrybucyjnymi - nawet gdy tylko jedna z Twoich umów jest umową dystrybucyjną.  W takiej sytuacji zapraszamy do korzystania z dotychczasowego serwisu eBOK.
  • Jeżeli posiadasz licznik tzw. przedpłatowy (tradycyjny lub AMI) i wykupujesz każdorazowo porcję energii, to najwygodniej zrobisz to w systemie Mój TAURON. Przygotuj kod licznika  będzie Ci potrzebny. Zaloguj się na swoje konto do serwisu Mój TAURON tutaj i doładuj licznik online.

    Skąd wziąć kod licznika?
    Jeżeli masz zainstalowany licznik przedpłatowy, przekazaliśmy Ci wydrukowany identyfikator, który zawiera kod kreskowy z Twoimi danymi. Na tym identyfikatorze (pod kodem kreskowym) znajdziesz 16 znakowy kod licznika.

    Widoczny jest numer ewidencyjny, poniżej kod kreskowy, poniżej 16-znakowy kod licznika, oraz na samym dole imię i nazwisko

    Wykupić energię możesz także w naszym portalu pod tym linkiem.
  • Jeśli posiadasz urządzenie mobilne, które obsługuje system operacyjny Android (od wersji 5.0) lub iOS (od wersji 11) możesz pobrać aplikację bezpłatnie ze sklepu.

    W przypadku systemu operacyjnego Android jest to sklep Google Play, w przypadku iOS – App Store. Posiadaczy Huawei zapraszamy do AppGallery (opcja Gspace). Pobierz i zainstaluj aplikację na swoim urządzeniu. Jeśli urządzenie nie spełni wymagań technicznych pojawi się komunikat „Twoje urządzenie nie spełnia wymagań aplikacji".

    Możesz samodzielnie założyć swoje konto – skorzystaj z formularza rejestracyjnego. Rejestracja konta z poziomu aplikacji jest równoznaczna z założeniem konta w serwisie Mój TAURON dostępnym z poziomu strony internetowej.
  • Logujesz się do aplikacji mobilnej Mój TAURON danymi jakie podałeś w procesie rejestracji. Zarówno do konta w aplikacji mobilnej jak i do wersji dostępnej z poziomu strony internetowej masz te same dane. Sesja zalogowanego użytkownika trwa 20 min., po tym czasie wylogujemy Cię automatycznie.
  • W zależności od tego, ile gazu zużywasz, możesz rozliczać się na kilka sposobów:
    • Co miesiąc
    • 9 razy w roku
    • Raz na rok
    • Raz na pół roku
    • Raz na dwa miesiące

    Teraz Twoje faktury za gaz wystawiane są przez TAURON. Opłaty za sprzedaż i dystrybucję gazu znajdziesz na jednej fakturze.

    Sposoby płatności za gaz:

    Gotówka
    Aby zapłacić, wykorzystaj blankiety wpłat, które dołączyliśmy do każdej faktury. Wykorzystaj ten blankiet, który dotyczy okresu, za który opłacasz rachunek. Zwróć uwagę na termin płatności.

    Przelew
    Dokonaj wpłaty na numer konta bankowego, który wskazaliśmy na fakturze. W tytule przelewu, podaj swój numer ewidencyjny.

    Saldo za gaz i płatności można też zweryfikować w Mój TAURON.
  • Informację o aktualnej grupie taryfowej znajdziesz na umowie z dotychczasowym sprzedawcą gazu lub na ostatniej fakturze za gaz.
  • Zadzwoń na numer Centrum Alarmowego (22) 890 29 29.

    Centrum Alarmowe czynne jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, również w dni ustawowo wolne od pracy. Koszt połączenia jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą operatora. Wszystkie sprawy związane z awariami sieci, w tym licznika gazu, załatwia właściciel sieci czyli Polska Spółka Gazownictwa.

    Zestaw telefonów ratunkowych:
    • Pogotowie ratunkowe - 999
    • Straż pożarna - 998
    • Policja - 997
    • Telefon alarmowy w sieciach komórkowych - 112
    • Pogotowie gazowe - 992
    • Za bezpieczeństwo i obsługę instalacji gazowej odpowiada Polska Spółka Gazownictwa.
    • W przypadku awarii lub jej podejrzenia, zadzwoń na numer 992. Pogotowie Gazowe jest dostępne pod tym numerem całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Sprawdź także