Zmiana sposobu rozliczania nie jest dostępna na terenie wybranego regionu.
Wiele spraw załatwisz bez wychodzenia z domu w serwisie Mój TAURON!
Nie masz konta w serwisie Mój TAURON?
Przekonaj się, jak wiele spraw załatwisz, siedząc wygodnie w domu z kubkiem ulubionej kawy. Co załatwisz w Moim TAURONIE?
Sprawdzisz swoje rozliczenia
Opłacisz rachunki za prąd i gaz
Podasz odczyt licznika
Przepiszesz licznik/umowę na inną osobę
Przedłużysz umowę
Rozliczenie rzeczywiste
Płacisz za energię, którą zużyjesz
Inkasent odczytuje stan Twojego licznika co miesiąc lub dwa miesiące.
Wysokość Twojego rachunku za prąd jest różna w każdym miesiącu. Przykładowo, jeżeli ogrzewasz dom prądem – w zimie Twoje rachunki za prąd będą zdecydowanie wyższe niż latem.
Możesz wybrać między rozliczeniem
1- lub 2-miesięcznym.
Rozliczenie prognozowane
Płacisz za energię prognozowaną na podstawie Twojego dotychczasowego zużycia.
Masz z góry określoną wysokość rachunku za prąd przez cały okres rozliczeniowy.
Inkasent odczytuje stan Twojego licznika raz lub dwa razy w roku.
Możesz wnioskować o zwiększenie lub zmniejszenie prognozy.
Prognozy wystawiamy raz lub dwa razy na rok - dlatego gdy Twoje zużycie się zwiększy lub zmienią się ceny energii, na rachunku rozliczeniowym może pojawić się niedopłata.
WAŻNE! Możesz dostosować wysokość rachunków do cen zgodnych z rozwiązaniami osłonowymi. Żeby to zrobić, wypełnij formularz Dostosowanie prognozy do ceny ustawowej dostępny na stronie, w aplikacji lub serwisie Mój TAURON.
Sposoby rozliczenia za prąd
Zobacz, jakie masz możliwości!
Rozliczenie 1 miesięczne
Rozliczasz się na bieżąco
Inkasent odczytuje stan licznika co miesiąc
Opłata 5,61 zł brutto (za każdy miesiąc) - zgodnie z taryfą dystrybucyjną
Wypełnij wniosek o zawarcie lub zmianę
warunków
umowy
kompleksowej.
Zaznacz w części “wybierz rodzaj
rozliczenia”
- inne i wpisz rozliczenie 1 miesięczne.
Rozliczenie 2 miesięczne
Rozliczasz się na bieżąco
Inkasent odczytuje stan licznika co 2 miesiące
Opłata 2,80 zł brutto (za każdy miesiąc) - zgodnie z taryfą dystrybucyjną
Wypełnij wniosek o zawarcie lub zmianę warunków
umowy
kompleksowej.
Zaznacz w części “wybierz rodzaj
rozliczenia” - inne i wpisz rozliczenie 2 miesięczne.
Prognoza
Raz na pół roku nasz pracownik odczytuje stan Twojego licznika
Otrzymasz 5 blankietów wpłat, które będziesz opłacać co miesiąc
Raz na 6 miesięcy wysyłamy Ci fakturę rozliczeniową (możesz mieć wtedy nadpłatę lub niedopłatę)
Opłata 0,93 zł brutto (za każdy miesiąc) - zgodnie z taryfą dystrybucyjną
Zmiana wysokości prognozy wypełnij wniosek online, aby zmienić wysokość aktualnej prognozy
Zmiana terminu płatności wypełnij wniosek online, aby wybrać inny termin płatności
Wypełnij wniosek o zawarcie lub zmianę
warunków umowy kompleksowej.
Zaznacz w części “wybierz rodzaj rozliczenia” - prognoza.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące sposobu rozliczania za zużyty prąd
Rozliczenie za rzeczywiste zużycie prądu
Masz możliwość wyboru rozliczenie co 1 lub 2 miesiące. Nasz pracownik odczytuje licznik zgodnie z wybraną opcją.
Rozliczenie rzeczywiste to dobre rozwiązanie zarówno dla osób, które wynajmują mieszkanie, jak i dla tych, którzy lubią mieć kontrolę nad swoimi wydatkami. Dzięki tej usłudze osoba wynajmująca, jak i właściciel mogą rozliczać na bieżąco rachunki za prąd. Jeśli lubisz mieć kontrolę nad rachunkami i nie chcesz mieć nadpłat lub niedopłat za prąd to Rozliczenie rzeczywiste jest rozwiązaniem dla Ciebie.
Opłata za usługę Rozliczenie rzeczywiste to jedyne:
• 5,61 zł miesięcznie dla opcji 1 miesięcznych
• 2,80 zł miesięcznie dla opcji 2 miesięcznych
• Wygodę – odczyt wykonuje nasz pracownik zgodnie z wybraną opcją (co 1 miesiąc lub co 2 miesiące)
• Kontrolę nad rozliczeniami – rozliczasz się na bieżąco na podstawie rzeczywistego zużycia prądu
Wypełnij wniosek o zawarcie lub zmianę warunków umowy kompleksowej i zaznacz w części „wybierz rodzaj rozliczenia” – inne i wpisz wybrane rozliczenie (1 miesięczne lub 2 miesięczne).
Rozliczenie według prognoz zużycia prądu na podstawie Twoich dotychczasowych potrzeb
Prognozowane zużycie prądu ustalamy na podstawie zużytych kWh w analogicznym okresie z uwzględnieniem sezonowości.
Zasady rozliczenia prognozowanego:
• Raz na pół roku odczyt licznika robi nasz pracownik, a ilość zużytego prądu prognozujemy wg Twojego zużycia
• Po odczycie licznika dostaniesz 5 blankietów wpłat, które płacisz co miesiąc
• Na koniec okresu rozliczeniowego wysyłamy Ci fakturę rozliczeniową (możesz mieć wtedy nadpłatę lub niedopłatę)
Jeśli wolisz z góry znać wysokość opłat w danym miesiącu, to opcja dla Ciebie.
Opłata za usługę prognozowane zużycie prądu to jedyne 0,93 zł miesięcznie.
Z góry określone opłaty przez pół rok niezależnie od zużycia w danym miesiącu.
Wypełnij wniosek o zawarcie lub zmianę warunków umowy kompleksowej. Zaznacz w części „wybierz rodzaj rozliczenia” – prognoza.
Jeżeli zaczynasz korzystać z większej liczby sprzętu, który pobiera prąd, lub radykalnie zmniejszasz zużycie prądu - warto pomyśleć nad zmianą wartości prognoz. Ustrzeżesz się wtedy przed niedopłatami lub nadpłatami na Twoim koncie. Jeżeli chcesz zmienić wysokość prognozy, możesz złożyć wniosek o zmianę wysokości prognozy.
Czy i kiedy można zmienić sposób rozliczenia za prąd?
Jeśli zawierasz nową umowę, sposób rozliczenia zmienisz po 12 miesiącach od podpisania umowy.
Nie, zmiana sposobu rozliczenia jest bezpłatna.
Sposób rozliczenia możesz zmieniać raz w roku.
Chcesz więcej? Przejdź na e-fakturę
Rozliczenie rzeczywiste
Płacisz za energię, którą zużyjesz.
Podajesz nam odczyt licznika co miesiąc lub dwa miesiące.
Podajesz odczyt telefonicznie lub przez internet, gdy korzystasz z usługi Telerachunek, tylko przez Internet gdy korzystasz z usługi eOdczyt.
Wysokość Twojego rachunku za prąd jest różna w każdym miesiącu. Przykładowo, jeżeli ogrzewasz dom prądem – w zimie Twoje rachunki za prąd będą zdecydowanie wyższe niż latem.
Możesz wybrać między rozliczeniem
1- lub 2-miesięcznym.
Rozliczenie prognozowane
Płacisz za energię prognozowaną na podstawie Twojego dotychczasowego zużycia.
Masz z góry określoną wysokość rachunku za prąd przez cały okres rozliczeniowy.
Inkasent odczytuje stan Twojego licznika raz w roku.
Możesz wnioskować o zwiększenie lub zmniejszenie prognozy.
Prognozy wystawiamy raz na rok - dlatego gdy Twoje zużycie się zwiększy lub zmienią się ceny energii, na rachunku rozliczeniowym może pojawić się niedopłata.
WAŻNE! Możesz dostosować wysokość rachunków do cen zgodnych z rozwiązaniami osłonowymi. Żeby to zrobić, wypełnij formularz Dostosowanie prognozy do ceny ustawowej dostępny na stronie, w aplikacji lub serwisie Mój TAURON.
Sposoby rozliczenia za prąd
Zobacz, jakie masz możliwości!
Telerachunek
Rozliczasz się na bieżąco
Podajesz nam odczyt licznika telefonicznie lub przez internet
Samodzielnie wybierasz termin rozliczenia - co 1 lub co 2 miesiące
Podajesz odczyt do 22 dnia miesiąca planowanego rozliczenia
Opłata 7,50 zł* (do każdego rachunku)
E-odczyt
Rozliczasz się na bieżąco
Podajesz nam odczyt licznika przez internet
Samodzielnie wybierasz termin rozliczenia - co 1 lub co 2 miesiące
Podajesz odczyt do 22. dnia miesiąca planowanego rozliczenia
Opłata 7,50 zł* (do każdego rachunku)
Prognoza
Raz w roku nasz pracownik odczytuje stan Twojego licznika
Otrzymasz 6 blankietów wpłat, które będziesz opłacać co 2 miesiące
Wybierasz dogodny termin płatności: w 5, 10, 15 lub 20 dniu miesiąca
Na koniec okresu rozliczeniowego wysyłamy Ci fakturę rozliczeniową (możesz mieć wtedy nadpłatę lub niedopłatę)
Zmiana wysokości prognozy wypełnij wniosek online, aby zmienić wysokość aktualnej prognozy
Zmiana terminu płatności wypełnij wniosek online, aby wybrać inny termin płatności
Wypełnij wniosek o zawarcie lub zmianę warunków umowy kompleksowej i zaznacz w części “wybierz rodzaj rozliczenia” - prognoza
* Opłata nie będzie pobierana w 2024 roku w przypadku umów rozliczanych na podstawie taryfy i cenników z gwarancją rabatu.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące sposobu rozliczania za zużyty prąd
Rozliczenie za rzeczywiste zużycie prądu
• Podajesz odczyt w dogodny dla Ciebie sposób - przez Internet - przez formularz w serwisie Mój TAURON lub formularz online lub telefon 32 606 0 606.
• Kontrolujesz zużycie prądu. Dzięki temu nie masz nadpłat lub niedopłat
• Masz możliwość wyboru terminu rozliczenia - co 1 lub 2 miesiące
• WAŻNE! Należy podać odczyt licznika do 22 dnia miesiąca. Jeśli nie podasz odczytu oszacujemy Twoje zużycie prądu na podstawie wcześniejszych miesięcy
• Nasz pracownik dokonuje kontrolnie odczytu raz w roku
Dzięki usłudze Telerachunek osoba wynajmująca, jak i właściciel mogą rozliczać na bieżąco rachunki za prąd. Jeśli lubisz mieć kontrolę nad rachunkami i nie chcesz mieć nadpłat lub niedopłat za prąd to Telerachunek jest rozwiązaniem dla Ciebie.
• Wygodę – podajesz odczyt w dogodny dla Ciebie sposób – przez telefon lub Internet. Masz możliwość wyboru terminu rozliczenia – co 1 lub 2 miesiące przy podaniu odczytu licznika do 22 dnia miesiąca
• Kontrolę nad rozliczeniami – rozliczasz się na bieżąco na podstawie rzeczywistego zużycia prądu
Podajesz odczyt w dogodny dla Ciebie sposób
• telefonicznie 32 606 0 606.
• internetowo - formularz w serwisie Mój TAURON lub formularz online
• Wygodę – podajesz odczyt w ulubiony przez Ciebie sposób – przez Internet. Masz możliwość wyboru terminu rozliczenia – co 1 lub 2 miesiące przy podaniu odczytu licznika do 22 dnia miesiąca.
• Kontrolę nad rozliczeniami – rozliczasz się na bieżąco na podstawie rzeczywistego zużycia prądu
Rozliczenie według prognoz zużycia prądu na podstawie Twoich dotychczasowych potrzeb
Zasady rozliczenia prognozowanego:
• Raz w roku nasz pracownik odczytuje licznik, a ilość zużytego prądu prognozujemy wg Twojego zużycia
• Po odczycie licznika dostaniesz 6 blankietów wpłat, które płacisz co 2 miesiące
• Wybierasz dogodny termin płatności: w 5, 10, 15 lub 20 dniu danego miesiąca
• Na koniec okresu rozliczeniowego wysyłamy Ci fakturę rozliczeniową (możesz mieć wtedy nadpłatę lub niedopłatę)