-
„jestem z elektrowni”
„jestem od operatora” -
Są to typowe sposoby podszywania się pod kogoś, kto wydaje Ci się zaufany.
Nieuczciwi handlowcy próbują w ten sposób uśpić Twoją czujność. -
Nasza rada: Zawsze sprawdź tożsamość handlowca. Pamiętaj, że TAURON nie chodzi po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz.
-
„nasza firma przejęła TAURONA”
„wszyscy teraz muszą podpisywać nowe umowy”
„wasza firma upadła i musicie to teraz podpisać”
„jak pani nie podpisze, to nie będzie pani miała prądu” -
to są przykłady z życia wzięte.
-
Nieuczciwi sprzedawcy próbują pokazać, że „teraz wszyscy muszą coś podpisać”.
-
Nasza rada: Pamiętaj, że nic nie musisz. Nie podpisuj nic na siłę. Poproś o dane handlowca i zadzwoń do nas. Pomożemy Ci.
-
„nie będzie pani płacić żadnych dodatkowych opłat”
„pani cena będzie wynosiła… zł/kWh”. -
Niestety, nieuczciwi handlowcy czasem nie podają informacji: -
czy wskazana cena to netto, czy brutto,
-
czy ta cena jest bezwarunkowa – czy może musisz coś zrobić, aby taką cenę naprawdę zobaczyć na fakturze? Czasami cena jest obniżana np. przy wyborze e-faktury, albo przez pierwsze 3 miesiące. Czy sprzedawca Ci to wyjaśnił?
-
Nasza rada: Zanim coś podpiszesz, sprawdź dokumenty (regulaminy, cenniki, umowy). Jeśli informacji, uzupełnień i odnośników jest za dużo – przeczytaj to na spokojnie w domu. Zaproponuj handlowcowi kontakt, np. za 3 dni. To Twoja umowa – Ty tu rządzisz!