Komu przysługuje upust
Upust przysługuje odbiorcy uprawnionemu, o którym mowa w art. 2 pkt 2 lit. b oraz c Ustawy 1. Odbiorca uprawniony otrzyma upust pod warunkiem, że poziom zużycia energii elektrycznej od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. w punkcie poboru energii wynosił nie więcej niż 90% średniego rocznego zużycia energii elektrycznej tego odbiorcy z okresu od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2022 r.
Informację o upuście dla klientów z punktami poboru w grupie taryfowej G znajdziesz TUTAJ.
Jak sprawdzimy warunek oszczędności
Porównamy zużycie energii elektrycznej z okresu 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r. ze średniorocznym zużycie z okresu od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2022 r.
Jeśli nie będziemy mieć kompletu tych danych, poprosimy o nie właściwego operatora systemu dystrybucyjnego. Aby to zrobić, musimy posiadać Twoją zgodę.
Wzór do pobraniaNajczęściej zadawane pytania
Kto jest uprawniony do otrzymania upustu?
RozwińUpust przysługuje odbiorcy uprawnionemu, o którym mowa w art. 2 pkt 2 lit. b oraz c Ustawy [1]. Odbiorca uprawniony otrzyma upust pod warunkiem, że poziom zużycia energii elektrycznej od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. w punkcie poboru energii wynosił nie więcej niż 90% średniego rocznego zużycia energii elektrycznej tego odbiorcy od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2022 r.
NIE jestem już klientem TAURONA, rozwiązałem/rozwiązałam umowę 31 grudnia 2023 lub później. W jaki sposób zastosujecie upust?
RozwińGdy spełnisz warunki do zastosowania upustu, wartość upustu przekażemy na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy.
Jak mam przekazać rachunek bankowy na który ma zostać przekazany przyznany mi upust?
Rozwiń
Numer rachunku bankowego możesz przekazać:
Elektronicznie - na adres firma@tauron.pl
Pocztą - wysłać pocztą tradycyjną, na adres: TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o. ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice
Złożyć osobiście - w wybranym punkcie obsługi klienta (ich listę znajdziesz na tauron.pl/pok) – nie musisz umawiać się na wizytę
Wzór dokumentu „Informacja o numerze konta bankowego” znajdziesz tutaj.
Oświadczenie składane w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym składa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Jestem klientem TAURONA od 1 stycznia 2024 czy TAURON zastosuje mi upust?
RozwińNie, jeśli spełnisz warunki do zastosowania upustu, zostanie on zastosowany przez sprzedawcę, z którym miałeś/miałaś aktywną umowę na 31 grudnia 2023 r.
W jaki sposób zostanie mi zastosowany upust –w czasie, którego dotyczy ustawa jestem klientem TAURONA i byłem nim na 31 grudnia 2023 r.?
RozwińGdy spełnisz warunki do zastosowania upustu, zastosujemy go przez obniżenie należności z pierwszej faktury za 2024 r. lub kolejnych faktur.
Jestem prosumentem. Czy do wyliczenia oszczędności będziecie brać pod uwagę pobór energii przed czy po sumarycznym bilansowaniu?
RozwińDo wyliczenia oszczędności brany będzie pod uwagę pobór energii elektrycznej z sieci przed sumarycznym bilansowaniem.
Nie byłem klientem TAURONA w całym okresie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2022 r. Czy mam przekazywać do Was moje dane o zużyciu energii?
RozwińMożemy wystąpić od Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) o brakujące nam dane o zużyciu energii elektrycznej za okres, w którym nie byłeś/byłaś naszym Klientem.
Aby otrzymać te dane, musimy posiadać Twoją zgodę. Prosimy wypełnij, podpisz i odeślij druku upoważnienia.
Wzór dokumentu „Upoważnienie Klienta do pozyskania danych od OSD” znajdziesz tutaj.
Jeżeli nie dostarczysz nam upoważnienia, nie będziemy mogli zastosować upustu.
Nie byłem klientem TAURONA przez część 2023 r. Czy wartość należności z okresu gdzie TAURON nie był moim sprzedawcą będzie brana pod uwagę przy wyliczeniu upustu?
RozwińTak, pod warunkiem, ze złożysz nam oświadczenie o ich wysokości.
Oświadczenie możesz złożyć w ciągu miesiąca od wejścia w życie ustawy z 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz. U. z 2024 poz. 859) tj. do 15 lipca 2024 r.
Oświadczenie składasz pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń i dlatego musi zawierać klauzulę „Jestem świadomy/świadoma odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, wynikającej z art. 233 § 6 ustawy z 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny.”
Jakie pozycje z faktur mam sumować aby obliczyć łączną kwotę rozliczenia sprzedaży?
RozwińDo łącznej wartości kwoty brutto sprzedaży należy zaliczyć koszty za zużytą energię elektryczną, bez innych opłat w tym bez kosztów dystrybucyjnych i innych opłat nie związanych ze sprzedażą energii elektrycznej.
Kto ma podpisać oświadczenie o łącznej kwocie rozliczenia?
RozwińOświadczenie muszą podpisać osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu uprawnionego.
Co się stanie jeśli nie prześlę wartości łącznej kwoty rozliczenia lub w przesłanym oświadczeniu nie będzie zawartej klauzuli o odpowiedzialności karnej?
RozwińJeśli nie przyślesz oświadczenia o łącznej wartości rozliczenia lub przysłane oświadczenie nie będzie zawierało klauzuli o odpowiedzialności karnej wówczas, wartość upustu wyliczymy na podstawie wystawionych faktur w 2023 przez TAURON.
Gdzie i w jakiej formie mam złożyć oświadczenie o łącznej wartości rozliczenia?
RozwińInformację o łącznej wartości rozliczenia możesz przekazać:
Elektronicznie - na adres firma@tauron.pl – pod warunkiem, że będzie ono opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (certyfikat z e-Dowodu). Zgodnie z Ustawą [1] nie mogą Państwo złożyć Oświadczenia w formie skanu ani zdjęcia.
Pocztą - wysłać pocztą tradycyjną, na adres: TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o. ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice
Osobiście - w wybranym punkcie obsługi klienta (ich listę znajdziesz na tauron.pl/pok) – nie musisz umawiać się na wizytę.
Wzór dokumentu „Oświadczenie klienta o łącznej kwocie rozliczenia sprzedaży energii elektrycznej” znajdziesz tutaj.
W jakim terminie mam odesłać załączone druki?
RozwińW załączonych pismach wskazaliśmy Ustawowe terminy na ich odesłanie. Sugerujemy aby wszystkie druki przekazali nam Państwo w jednej korespondencji.
Czy dokumenty mogę złożyć w formie skanu lub zdjęcia?
Rozwiń
Zgodnie z Ustawą dokumentów nie możesz złożyć w formie skanu lub zdjęcia.
Dokumenty możesz przekazać:
Elektronicznie
- na adres firma@tauron.pl – pod warunkiem, że będzie ono opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (certyfikat z e-Dowodu).
Pocztą
- wysłać pocztą tradycyjną, na adres: TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o. ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice
Osobiście
- w wybranym punkcie obsługi klienta (ich listę znajdziesz na tauron.pl/pok).